معرفی تقویم گوگل


 





 
تقویم گوگل (Google Calendar) برنامه ای آنلاین است که توسط گوگل به صورت رایگان عرضه شده است. این تقویم در اپریل سال 2006 به صورت آزمایشی در اختیار عموم قرار گرفت و جولای 2009 به حالت نهایی درآمد.

حالت های نمایش تقویم
 

تقویم گوگل در چندین حالت قابل نمایش است. این اولین مزیت تقویم الکترونیکی است.

حالت روزانه ( با ساعت)
حالت هفتگی ( با ساعت)
حالت ماهیانه

و حالت 4 روز
به اشتراک گذاری تقویم
 

یکی دیگر از ویژگی ها و فواید تقویم آنلاین خب آنلاین بودن آن است و این یعنی خیلی از محدودیت ها حذف میشود. گوگل امکان اشتراک گذاری تقویم را فراهم کرده است. شاید شما هم مثل من فکر کنید این کار ممکن باعث به خطر افتادن حریم شخصیتان شود. ولی وقتی گزینه های این کار را ببینید خیالتان راحت خواهد شد.
امکان تغییر و مدیریت اشتراک گذاری
امکان تغییر رویداد (event)
دیدن رویداد ها با جزئیات
دیدن آزاد یا مشغول بودن ( بدون جزئیات)
برای هر فردی که میخواهید این تقویم را به اشتراک بگذارید میتوانید یکی از این حالات را انتخاب کنید. اشتراگ گذاشتن تقویم با دوستان و خانواده تان میتواند خیلی مفید باشد.

یادآوری رویداد ها
 

یکی دیگر از قابلیت های این تقویم یادآوری قرار ملاقات، روز تولد دوستان و... است که به دو صورت انجام میشود. یعنی ایمیل و پیام کوتاه (SMS) که متاسفانه پیامک برای کشور ایران ارئه نشده.

ارسال دعوت نامه
 

امکان دعوت دوستان به یک رویداد در تقویم شما ( مثلاً برای تولد یکی از دوستانتان)

مشاهده آفلاین تقویم
 

امکان استفاده به صورت آفلاین از تقویم البته در این حالت فقط میتوانید رویداد ها رو ببینید ولی امکان تغییر آن ها را نخواهید داشت.
در این سرویس امکانات فراوان دیگری وجود دارد که از معرفی آنها صرف نظر میکنم چون میدانم هم شما انسان کنجکاو و اهل اینترنتی هستید هم به ساده بودن سرویس های گوگل اطمینان پیدا کرده ام. احتمالاً شما اولین در بین دوستان و آشنایان خواهید بود ولی خب چند سال پیش ایمیل و اینترنت هم همین حالت را داشت. دور از انتظار نیست که مدتی دیگر این تقویم الکترونیکی هم جز ابزار روزمره شود.
منبع:http://itbrowse.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت : sukhteh